Prosím o strpení, pracuji opravdu usilovně...
INSTITUT BERNARDA BOLZANA
Otevřené kurzy
Kurzy na míru
Náhradní plnění
Informace o kurzu
Název kurzu: MS Excel II. - Praktický pomocník v efektivní činnosti úřadu
Seminář probíhá interaktivní formou. Výuka probíhá v učebně vybavené počítači.
Akreditace: MV ČR
AK/VE-199/2014;
MV ČR
AK/PV-463/2014
Lektor: Mgr. Radek Polák
Přihlásit
Termín konání: 1. 11. 2022 Číslo kurzu (VS): 22537
Tisk
Čas konání: 9:00 - 16:00 Cena bez DPH: 2400 Kč
Místo konání: Praha Cena s DPH: Akreditovaný kurz osvobozený od DPH
Adresa: COMPUTER HELP, s.r.o, Slezská 2127/13, Praha 2
Počet vyuč. hodin: 7,5
Bariérový přístup  

Komu je kurz určen:

 

Úředníkům územní samosprávy, kteří se v rámci jimi vykonávaných správních činností setkávají s některými podkladovými dokumenty ve formátu .xls, nezbytnými pro jejich správní rozhodování (např. v rámci veřejných zakázek či v rámci nakládání s majetkem obce atp.), tvorbu výročních zpráv a pravidelných přehledů, a dále ti, kteří si sami, pro zefektivnění své odborné činnosti, vytvářejí různé evidence či databáze v prostředí MS Excel a kteří hledají další možnosti jak zefektivnit svou práci a seznámit se s dalšími praktickými funkcemi Excelu.

Přínos kurzu:

 

Účastníci se naučí pokročilejšímu formátování tabulky, používat složitější vzorce a funkce, i propojit více listů. Získají nástroje jak dohledávat chyby ve vzorcích a odkazech. Naučí se i jak se lépe v datech orientovat pomocí podmíněného formátování (barevné odlišení dat na základě hodnot v buňce). Seznámí se s grafy a jejich nastavením, s používáním datových řad a seznamů, a seznámí se s funkcemi. Pokročilejší nástroje MS Excel umožní úředníkům ÚSC efektivnější práci s rozsáhlejšími dokumenty (např. s rozsáhlými položkovými seznamy související např. se zadáváním veřejných zakázek, evidencí majetku obcí atp.), či grafické vyjádření dat (využitelné např. v rámci výročních zpráv, přehledů či při prezentaci dat v rámci územního plánování atp.). Absolventi programu budou celkově schopni kvalifikovaně pracovat s dokumenty MS Excel, a to jak v rámci správních, tak i v kontextu dalších odborných činností.

Program kurzu:

 

1. Úvod 

  • Představení lektora, účastníků – jejich zkušenosti. 
  • Možnosti využití pokročilejších funkcí MS Excel v prostředí ÚSC (využití databází při evidenci majetku obcí, analýza dat rozsáhlejších dokumentů – např. položkové seznamy v rámci veřejných zakázek, práce s grafy při prezentaci dat, trendů, vývoje zdravotního stavu obyvatelstva,  atp.).

2. Práce s buňkami a oblastmi. Formátování a úpravy tabulek

  • Pokročilé formátování buňky (datum, měna, procenta). 
  • Vytvoření vlastního formátu čísel. 
  • Pojmenování oblastí. 
  • Klávesové zkratky pro usnadnění práce.

    Formátování a úpravy tabulek:

  • Zarovnání textu v buňce. 
  • Ohraničení a výplň buňky. 
  • Speciální kopírování přes „Vložit jinak“.

3. Vzorce a funkce

  • Úprava vzorce, dohledávání chyb. 
  • Pravidla pro zápis vzorců. 
  • Relativní a absolutní odkazy. 
  • Kopírování a přesouvání vzorců.

    Funkce:

  • Kategorie funkcí. 
  • Použití základních funkcí a jejich zápis. 
  • Úpravy vzorců s funkcemi.

4. Práce s více listy, podmíněné formátování

  • Přesun, vkládání a kopírování listů.

    Podmíněné formátování:

  • Podmíněný formát přes hodnotu buňky.

5. Tvorba grafu pomocí průvodce

  • Změna typu grafu a doplnění popisů. 
  • Úprava legendy. 
  • Změny nastavení grafu.

6. Práce s databází a s rozsáhlými tabulkami

  • Okna, příčky a rozdělení. 
  • Ověření dat při zadávání. 
  • Seřazování dat. 
  • Filtrování dat (automatický a rozšířený filtr). 
  • Vytvoření souhrnu.

7. Seznamy a řady. Tisk

  • Práce s datovými řadami, praktické využití (automat. doplnění čísel, dat atd.). Vytváření vlastního seznamu (rozevírací okno).

    Tisk:

  • Oblast tisku. 
  • Náhled. 
  • Nastavení okrajů, umístění na stránce. 
  • Opakování záhlaví tabulky na každé stránce.

8. Závěr kurzu, rekapitulace, otázky, diskuze.

Poznámka:

Seminář probíhá interaktivní formou. Výuka probíhá v učebně vybavené počítači.