Prosím o strpení, pracuji opravdu usilovně...
INSTITUT BERNARDA BOLZANA
Otevřené kurzy
Kurzy na míru
Náhradní plnění
Informace o kurzu
Název kurzu: MS Word I. - efektivní pomocník úředníka
Akreditace: MV ČR
AK/PV-459/2014
Lektor: Mgr. Radek Polák
Přihlásit
Termín konání: 21. 7. 2022 Číslo kurzu (VS): 22327
Tisk
Čas konání: 9:00 - 15:30 Cena bez DPH: 2400 Kč
Místo konání: Praha Cena s DPH: Akreditovaný kurz osvobozený od DPH
Adresa: COMPUTER HELP, s.r.o, Slezská 2127/13, Praha 2
Počet vyuč. hodin: 8
Bariérový přístup  

Komu je kurz určen:

 

Úředníci územní samosprávy, kteří v rámci správních a dalších odborných činností vytvářejí písemnosti úřední povahy pomocí nejrozšířenějšího textového editoru.

Přínos kurzu:

 

Účastníci semináře se seznámí s možnostmi MS Word a s jejich praktickým využitím v rámci správních, či dalších odborných činností na úřadě. Absolventi v rámci programu postoupí od jednoduché práce s textem (nezbytné pro tvorbu rozhodnutí, výzev atp.), až po složitější práci se styly, které využijí zejména při tvorbě rozsáhlejších, či členitějších dokumentů (např. výroční zprávy, stanoviska, studie související s územním plánováním, tvorba metodik atp.). Naučí se, jak text obohatit pomocí vkládání tabulek, obrázků, loga či různých diagramů. Nastaví si vlastní záhlaví a zápatí a další vzhled stránky, aby si dokument mohli vytisknout, nebo uložit ve formátu, jaký potřebují. Účastníci se naučí pracovat se šablonami, které mohou následně ve své praxi využívat jako standardizované dokumenty (např. zápisy z porady, z jednání atd.).

Program kurzu:

 

1. Úvod Představení lektora, účastníků – jejich zkušenosti a očekávání od programu


2. Jak pracovat efektivně s textem

  • Font, velikost, druh, barva, zvýraznění, ohraničení písma. 
  • Kopírování, vyjmutí a vkládání textu. 
  • Klávesové zkratky pro zrychlení formátování a pohybu v textu.

3. Nastavení toku textu s ohledem na povahu úředního dokumentu (např. rozhodnutí, výzva atp.)

  • Zarovnání textu. 
  • Nastavení odsazení, řádkování a mezer. 
  • Nastavení tabulátorů, odrážek a číslování. 
  • Vložení konce stránky.

4. Tabulky nejenom z Excelu

  • Vytvoření tabulky. 
  • Práce s řádky a sloupci, sloučení buněk. 
  • Formátování tabulky.

5. Co vše můžeme vkládat do Wordu

  • Vložení obrázku, loga, grafů a tabulek z Microsoft Excel. 
  • Výřez obrazovky. 
  • Práce s objekty typu SmartArt.

6. Nástroje pro práci s textem

  • Automatické opravy. 
  • Kontrola pravopisu. 
  • Vyhledávání v textu.

7. Práce se styly a pokročilé formátování textu – efektivní tvorba rozsáhlejších dokumentů (např. metodiky, studie, výroční zprávy, vyjádření atp.)

  • Výhody používání stylů. 
  • Přednastavené styly. 
  • Vytváření vlastních stylů. 
  • Víceúrovňové číslování a odrážky. 
  • Pokročilé formátování odstavce, tok textu, dělení slov.

8. Nastavení vzhledu stránky a šablony – možnosti využití šablon v úřední praxi

  • Formát a orientace papíru. 
  • Okraje stránky. 
  • Záhlaví a zápatí, vložení číslování stránek. 
  • Výchozí šablona Normal.dotx 
  • Vytváření a používání vlastních šablon.

9. To důležité nakonec

  • Sledování změn. 
  • Tisk a ukládání. 
  • Ochrana dokumentu.

10. Závěr kurzu, rekapitulace, otázky, diskuze.

Poznámka: