Prosím o strpení, pracuji opravdu usilovně...
INSTITUT BERNARDA BOLZANA
Otevřené kurzy
Rekvalifikace
Kurzy na míru
Náhradní plnění
Vyhledávání
Dle místa konání:
v
Dle měsíce konání:
v
Dle oblasti školení:
v
Dle příjmení lektora:
v
Dle názvu kurzu:
v
Dle slov z názvu:
Vyhledat

Klikem na hlavičku sloupců v tabulce můžete řadit zobrazené kurzy dle kritéria vzestupně či sestupně.

Informace o kurzu
Název kurzu: Úvod do sociální práce s dětmi a dospělými s problémovým chováním
Vážení účastníci, z technických důvodů byl seminář přemístěn do Comfort Hotelu Ústí nad Labem City, Masarykova 36, Ústí nad Labem. Všem se omlouváme za vzniklé komplikace.
Akreditace: MPSV ČR
A 2019/1183 - SP/PC/VP
Lektor: Bc. Alena Reitmayerová
Přihlásit
Termín konání: 20. 2. 2020 Číslo kurzu (VS): 20486
Tisk
Čas konání: 9:00 - 14:30 Cena bez DPH: 1990 Kč
Místo konání: Ústí nad Labem Cena s DPH: Akreditovaný kurz osvobozený od DPH
Adresa: Comfort Hotel Ústí nad Labem City, Masarykova 36, Ústí nad Labem
Počet vyuč. hodin: 6
Bariérový přístup  

Komu je kurz určen:

Absolventi se seznámí s technikou intervenčně-diagnostického rozhovoru, který umožňuje rozkrýt dynamiku problémového chování dětí a dospělých a dále pochopí jak rozhovorem získané informace efektivně využívat pro cílenou změnu postojů a chování klienta. Také pochopí principy vytváření intervenční a preventivní strategie pro zvládání problémového chování.

Přínos kurzu:

Cílem semináře je představit absolventům koncept čtyř cílů nevhodného chování, který umožňuje jiný úhel pohledu na problémové chování dětí a dospělých a otevírá prostor pro hledání účinných strategií intervence, prevence a podpory při řešení náročných situací nejen s dětmi, ale i s jejich rodiči. Sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách dále získají základní kompetence odhadnout ve kterém stádiu se klient nachází a jakou nejvhodnější podporu aktuálně potřebuje klient, aby se nevhodné chování zastavilo a nezhoršovalo se. Pracovník tak lépe dokáže klienta provázet jeho nepříznivou sociální situací.

Program kurzu:

1. Úvod

  • představení lektora
  • seznámení s obsahem programu

2. Základní teoretický rámec

  • cíle lidského chování - naplnění pocitu sounáležitosti jako ústřední motiv lidského směřování
  • subjektivní přesvědčení soukromá logika klienta, které způsobují nemožnost vhodné spolupráce s pracovníkem a změnu jeho nepříznivé situace
  • chybné cíle problémového chování v interakci s pracovníkem - upoutání pozornosti, potřeba moci, potřeba pomstít se, potřeba vyhnutí se neúspěchu

3. Intervenčně-diagnostický rozhovor

  • identifikace cílů problémového chování pomocí intervenčně-diagnostického rozhovor
  • kladení otázek, která otázka je podporou pro klienta a která brání rozhovoru vedoucímu ke zlepšení sociální situace klienta a zapojení se do vhodného řešení
  • příklady z praxe
  • praktické procvičení rozhovoru

4. Možností zvládání a reagování na problémové chování intervenční strategie preventivní strategie podpora a        dodávání odvahy

  • možností zvládání a reagování na problémové chování klienta
  • intervenční a preventivní strategie ze strany pracovníků
  • vhodná podpora a dodávání odvahy klientovi
  • zastavení současného stavu chování a zapojení klienta do řešení situace

5. Závěr

  • rekapitulace obsahu programu
  • řízená diskuze
  • dotazy

Poznámka:

Vážení účastníci, z technických důvodů byl seminář přemístěn do Comfort Hotelu Ústí nad Labem City, Masarykova 36, Ústí nad Labem. Všem se omlouváme za vzniklé komplikace.